NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer

NSAA - North Sweden Amateur Astronomers

Sälja/Byta/Köpa (24)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Montering/stativ

Jag skulle behöva få tag i en montering och ett stativ till min newtontub allt är av intresse.    

Startad av Markus Åhman

7 Apr 13, 2016
Inlägg av Andreas andersson

Vårstädning i Gussö-observatoriet

Jag har bestämt mig för att rensa ut lite i observatoriet. Därför lägger jag ut följande till försäljning. Jag sätter inga priser. Om du är…

Startad av Ulf Jonsson

6 Maj 15, 2014
Inlägg av Ulf Jonsson

Teleskop S Ä L J E S Newton SkyWatcher Explorer 130P inkl montering EQ-2 med motor

Nu ska vi sälja ett av våra teleskop.Det är en SkyWatcher Explorer 130P inkl montering EQ-2 med motor i bra skick.Motorn som följer med gör…

Startad av Göran Fredriksson

4 Okt 23, 2013
Inlägg av Per Johansson

Stativ för liten kikare/kamera köpes

En kompis till mig har köpt min 66 mm Scopos refraktor. Han behöver ett enkelt stativ, typ kamerastativ. Någon som har ett sådant till salu…

Startad av Ulf Jonsson

0 Okt 9, 2013

Series IV Stiletto Focusers

Under vårstädningen hittade jag en STI Stiletti fokuserare som jag nu vill sälja. Den är i nyskick och endast använd ett fåtal gånger. Mode…

Startad av Göran Strand

0 Maj 18, 2012

William Optics FLT110 & Celestron CGEM

Jag säljer: Celestron CGEM, Goto-montering. 11500 kr William Optics FLT110, Refraktor, 17000 kr. Sakerna finns i Västerbotten. http://w…

Startad av Cristofer

1 Apr 21, 2012
Inlägg av Ulf Jonsson

Barlowlins x2

Jag fick med 2 st barlow x2 när jag köpte mitt teleskop. Därför säljer jag nu den ena, använd en gång. Det är en sån som följer med skywatc…

Startad av Patrik Andersson

0 Nov 20, 2011

Teleskop till salu

Jag (Ulf) fick detta via ÖAS i Linköping. Om någon är intresserad så ta direkt kontakt med Tony Åström, inte med mig. // Ulf   Skulptör Eve…

Startad av Ulf Jonsson

0 Okt 28, 2011

11” Celestron Nexstar 11 GPS Till Salu

Jag säljer min ögonsten (av sambon kallad ”Monstret”). 11” Smith-Cassegrain teleskop Celestron Nexstar 11 GPS ”Monstret” säljes med följa…

Startad av Ulf Jonsson

5 Maj 28, 2010
Inlägg av Mikael I

HEQ-5 montering till salu

Jag funderar på att byta in min HEQ-5 montering mot en EQ-6 eller motsvarande. Någon som är intresserad av att köpa den innan jag gör mig a…

Startad av Ulf Jonsson

1 Jan 21, 2010
Inlägg av Ulf Jonsson

RSS

Om

Ulf Jonsson skapade det här Ning-nätverket.

Samarbetspartner

Här kommer du direkt till vår samarbetspartner

AstroSweden

Norrskensfoto i Abisko

Här nedan finns en länk till äventyr och kurser i norrskens- och astrofoto.

Lapplandmedia - Peter Rosén

© 2024   Created by Ulf Jonsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor