NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer

NSAA - North Sweden Amateur Astronomers

Robin Isakssons diskussioner (28)

Besvarade diskussioner (24) Svar Senaste aktivitet

"Men förutom en ordentlig montering (och teleskop förstås) vad mer behövs till ett as…"

Robin Isaksson svarade Feb 13, 2020 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Absolut något att tänka på :) "

Robin Isaksson svarade Feb 6, 2020 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Tack! Så lite slarvigt kan man då säga att storleken på en kameras chip/sensor ( i m…"

Robin Isaksson svarade Feb 5, 2020 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Ok. Så chip och sensor syftar till samma sak i en kamera! Bra att veta :)  "

Robin Isaksson svarade Feb 5, 2020 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Ok. Det jag fått höra är att storleken på chipet i kameran ( i mm) fungerar som okul…"

Robin Isaksson svarade Feb 5, 2020 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Sensorstorleken på kameran?"

Robin Isaksson svarade Feb 5, 2020 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Tänkte bara fråga om jag förstått detta rätt: att ju kortare brännvidd ett teleskop…"

Robin Isaksson svarade Feb 4, 2020 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Jo jag har börjat få en lite bättre bild av vad jag ska satsa på den dagen det blir…"

Robin Isaksson svarade Feb 4, 2020 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Tack för dina tips och tankar.  Tyvärr äger jag ingen DSLR-kamera sedan innan och rä…"

Robin Isaksson svarade Jan 19, 2020 på Astro-moddad DSLR kamera eller en CCR-kamera (Dedicated astrocamera)?

16 Jan 19, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Tack för tipsen och att du delar med dig av dina erfarenheter. Är till stor hjälp då…"

Robin Isaksson svarade Jan 19, 2020 på Astro-moddad DSLR kamera eller en CCR-kamera (Dedicated astrocamera)?

16 Jan 19, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

RSS

Om

Ulf Jonsson skapade det här Ning-nätverket.

Samarbetspartner

Här kommer du direkt till vår samarbetspartner

AstroSweden

Norrskensfoto i Abisko

Här nedan finns en länk till äventyr och kurser i norrskens- och astrofoto.

Lapplandmedia - Peter Rosén

© 2024   Created by Ulf Jonsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor