NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer

NSAA - North Sweden Amateur Astronomers

Robin Isakssons diskussioner (28)

Besvarade diskussioner (24) Svar Senaste aktivitet

"Tack för tipsen :) "

Robin Isaksson svarade Jan 19, 2020 på Astro-moddad DSLR kamera eller en CCR-kamera (Dedicated astrocamera)?

16 Jan 19, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Okej, tack för dina svar :)  Då jag inte har någon direkt erfarenhet att fotografer…"

Robin Isaksson svarade Jan 18, 2020 på Astro-moddad DSLR kamera eller en CCR-kamera (Dedicated astrocamera)?

16 Jan 19, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Hej Arvid!  Tack för dina tankar :)  Just nu har jag endast ett newton-teleskop för…"

Robin Isaksson svarade Jan 17, 2020 på Astro-moddad DSLR kamera eller en CCR-kamera (Dedicated astrocamera)?

16 Jan 19, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Hej igen. Tack så mycket för de bra tipsen. En fråga som gäller att modda DSLR kamer…"

Robin Isaksson svarade Jan 14, 2020 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Hej Ulf!  Tack för tipsen :)  Detta är ett projekt som ska förverkligas över flera…"

Robin Isaksson svarade Nov 6, 2019 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Ok. Med Apo refraktor menar du Apokromatisk refraktor antar jag? Enligt ovanstående…"

Robin Isaksson svarade Nov 5, 2019 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Ok. Men en budget på runt 3000 till 5000 har jag för en systemkamera för det telesko…"

Robin Isaksson svarade Nov 5, 2019 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Vilken är den lägsta brännvidden en apo refraktor kan ha för att få ett bra teleskop…"

Robin Isaksson svarade Nov 5, 2019 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

"Ok. Vad menar du med eyerelief och vidvinkel i okularen? "

Robin Isaksson svarade Nov 5, 2019 på Filter för observationer av planeter och deep sky objects

2 Nov 5, 2019
Inlägg av Robin Isaksson

"Tack för tipset.  Motor följde med i nybörjarpaketet. Den fungerar som den ska (för…"

Robin Isaksson svarade Nov 5, 2019 på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 Feb 13, 2020
Inlägg av Robin Isaksson

RSS

Om

Ulf Jonsson skapade det här Ning-nätverket.

Samarbetspartner

Här kommer du direkt till vår samarbetspartner

AstroSweden

Norrskensfoto i Abisko

Här nedan finns en länk till äventyr och kurser i norrskens- och astrofoto.

Lapplandmedia - Peter Rosén

© 2024   Created by Ulf Jonsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor