NSAA - North Sweden Amateur Astronomers

Välkommen till NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer

Arvid Emtegrens diskussioner (26)

Besvarade diskussioner (22) Svar Senaste aktivitet

"Här kommer en ful bild, men den är lite misshandlad för att få ungefär samma skala p…"

Arvid Emtegren svarade 5 Feb på ASI294MC Pro

4 5 Feb
Inlägg av Per Johansson

"Andromedagalaxen är ett svårt objekt där det finns ljusföroreningar. Som du säger är…"

Arvid Emtegren svarade 5 Feb på ASI294MC Pro

4 5 Feb
Inlägg av Per Johansson

"Chip och sensor är samma sak. Det blir lite konstigt att prata förstoring när man fo…"

Arvid Emtegren svarade 5 Feb på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 på torsdag
Inlägg av Robin Isaksson

"Precis. Kortare brännvidd, större synfält. Större sensor, större synfält. Här kan du…"

Arvid Emtegren svarade 5 Feb på Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotografering

27 på torsdag
Inlägg av Robin Isaksson

"Ja, om sensorstorleken är samma."

27 på torsdag
Inlägg av Robin Isaksson

"Jag har inte sett något sådant, men har å andra sidan tagit mina darks inomhus i ett…"

Arvid Emtegren svarade 4 Feb på Ljusläckage

2 4 Feb
Inlägg av Per Johansson

"Jag använder också Biltemas starthjälp till monteringen: Starthjälp Till laptop, k…"

Arvid Emtegren svarade 26 Jan på Vad driver ni 12V ifrån?

14 9 Feb
Inlägg av Michael Holmgren

"Det är inte kameran som vill ha 55 mm, det är optiken som bestämmer avståndet. För t…"

Arvid Emtegren svarade 19 Jan på Astro-moddad DSLR kamera eller en CCR-kamera (Dedicated astrocamera)?

16 19 Jan
Inlägg av Robin Isaksson

"Jag tror inte det är så stor skillnad på svårighetsgraden, men det beror kanske på v…"

Arvid Emtegren svarade 17 Jan på Astro-moddad DSLR kamera eller en CCR-kamera (Dedicated astrocamera)?

16 19 Jan
Inlägg av Robin Isaksson

"Hej Robin! Nu har jag ingen erfarenhet av att modda DSLR-kameror, eller ens fota med…"

Arvid Emtegren svarade 17 Jan på Astro-moddad DSLR kamera eller en CCR-kamera (Dedicated astrocamera)?

16 19 Jan
Inlägg av Robin Isaksson

RSS

Om

Ulf Jonsson skapade det här Ning-nätverket.

Samarbetspartner

Här kommer du direkt till vår samarbetspartner

ASTROSWEDEN

Norrskensfoto i Abisko

Här nedan finns en länk till äventyr och kurser i norrskens- och astrofoto.

LapplandMedia

© 2020   Created by Ulf Jonsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor