NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer

NSAA - North Sweden Amateur Astronomers

Planeringen har nu börjat för en första stjärnträff inom ramen för detta nätverk.
Inriktningen är en månfri helg under tredje kvartalet i år. Sådana inträffar 30-31/8 och 27-28/9. I slutet av augusti råder mörker under bara ca 4 timmar (2230-0230) räknat på Luleås latitud. I slutet av september är mörkerförutsättningarna bättre, solen står 12 grader under horisonten mellan kl 2000 och 0445. Jag avser därför fortsätta planeringen med huvudalternativet med en träff sista helgen i september i år.

Jag kommer att fylla på denna tråd efter hand och såsmåningom kommer förslag på plats och övriga förutsättningar.

Kom gärna med synpunkter.

/Ulf

Visningar: 519

Den här diskussionen är stängd för fler inlägg.

Inlägg i den här diskussionen

Det är lugnt PEO. Jag skämtade bara! Jag gillar surströmming men allvarligt talat så är det inte vad jag anser passa till ett starparty.
Personligen gillar jag surströmming och vi hade en sådan fest i dessa lokaler för drygt en månad sedan.

Dock - det blir inte surströmming den här gången. Men vem vet - i framtiden kanske ....

/Ulf
Ok, jag får väl nöja mig med pizza eller liknande då... :-)
Nu är denna stjärnträff genomförd varför jag stänger den här diskussionen. Den som vill diskutera mer kan ju haka på den tråd som Patric startade om Rapport från ... eller starta ett eget forum.
/Ulf

RSS

Om

Ulf Jonsson skapade det här Ning-nätverket.

Samarbetspartner

Här kommer du direkt till vår samarbetspartner

AstroSweden

Norrskensfoto i Abisko

Här nedan finns en länk till äventyr och kurser i norrskens- och astrofoto.

Lapplandmedia - Peter Rosén

© 2024   Created by Ulf Jonsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor