NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på:
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Vinnande fotografer !Jag läste i senaste Kamera & Bild att Arvid Emtegren och David Björkén blivit två av vinnarna i Rymdstyrelsens astrofototävling. Arvid… Startad av Håkan Wahlberg |
4 |
Aug 16, 2021 Inlägg av Arvid Emtegren |
Fota månen i dagsljus?Nu när ljuset återvänder på gott (och ont :) ) tänker jag fokusera på månen.Hur fotar man månen bäst under dagen/kvällen för att få bra kon… Startad av Håkan Wahlberg |
2 |
Mar 22, 2021 Inlägg av Håkan Wahlberg |
Projekttips: ExoplaneterHär kommer ett tips på vad man kan göra om man har utrustning för astrofoto, men tillfälligt eller permanent ledsnat på "pretty pictures".… Startad av Arvid Emtegren |
0 | Mar 1, 2021 |
Efterföljaren till 1600 mono är här!Såg nyss på Cloudynights att ASI snart släpper efterföljaren till 1600mm. Det blir en mono version av 294 med sensorn IMX492. Med tanke på… Startad av Per Johansson |
14 |
Dec 7, 2020 Inlägg av Arvid Emtegren |
OrionJag tänkte tipsa om den mest imponerande Orionbilden som jag har sett någon gång. http://orion2020v5b.spaceforeverybody.com Längst ner till… Startad av Arvid Emtegren |
1 |
Okt 26, 2020 Inlägg av Per Johansson |
TrackingproblemHej! Nu har jag brottats med ett trackingproblem i flera veckor, så jag skulle behöva lite tips. Guidningen i PHD2 fungerar bra, men jag få… Startad av Arvid Emtegren |
13 |
Sep 20, 2020 Inlägg av Arvid Emtegren |
Bildbehandling av gemensamt materialVi diskuterade ju igår om vi skulle dela bildmaterial så att alla som vill kan prova att behandla samma fil. Det kanske vi kan lära oss någ… Startad av Arvid Emtegren |
5 |
Sep 19, 2020 Inlägg av Arvid Emtegren |
Så var man äntligen igångSå har säsongen sakta rullat igång här på Kanalgatan i Skellefteå också. Ni andra är ju så flitiga redan. Har mest inriktat mig på att få i… Startad av Håkan Wahlberg |
6 |
Sep 16, 2020 Inlägg av Håkan Wahlberg |
Justeringar i obset inför vinternI samband med att jag demonterade Lunt 80 mm solteleskop från monteringen (10-micron HPS 1000) och återmonterade min refraktor (Takahashi F… Startad av Ulf Jonsson |
8 |
Sep 10, 2020 Inlägg av Arvid Emtegren |
Maska bort stjärnor i bildbehandlingenHur maskar jag bort stjärnorna så jag kan jobba med huvudobjektet enbartför att sen lägga tillbaka stjärnorna (eller delar av dom)? Det jag… Startad av Håkan Wahlberg |
4 |
Aug 28, 2020 Inlägg av Arvid Emtegren |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2024 Created by Ulf Jonsson. Drivs med tekniken bakom