NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på:
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Filter-storlek mm?Sitter och funderar på nästa säsong (redan). Med tanke på att mitt teleskop-montage på balkongen verkar fungera så funderar jag på att komp… Startad av Håkan Wahlberg |
14 |
Mar 20, 2022 Inlägg av Arvid Emtegren |
Inköp av kameraHej allihopa! Jag la vantarna på en Canon Eos 60D för 2000kr på blocket igår. Jag som tyckte jag kom billigt undan med 2.500 för en 700D f… Startad av Mikael Widlöf |
4 |
Mar 5, 2022 Inlägg av Mikael Widlöf |
Finsk astroshopHar ni sett denna finska astroshop? Verkar ha en del också. Startad av Håkan Wahlberg |
1 |
Dec 24, 2021 Inlägg av Ulf Jonsson |
Filtertest med ASI2600MC ProHärom kvällen testade jag att fotografera nebulosorna Hart and Soul tillsammans med Dubbelhopen. Syftet var att få se vilket resultat de tv… Startad av Ulf Jonsson |
4 |
Dec 7, 2021 Inlägg av Ulf Jonsson |
Video om DIY Barn Door TrackerHej! Länge sedan jag bidrog här. Men här en länk till en video jag gjort om mitt Barn Door Tracker projekt jag varje höst sedan ca 10 år br… Startad av Fredrik Karlsson |
8 |
Nov 20, 2021 Inlägg av Fredrik Karlsson |
Observatorium på hjulEtt observatorium på hjul kanske kan vara något om man bor i lägenhet eller om man bara vill ut i mörkret. Ser intressant (och dyrt) ut. Ku… Startad av Arvid Emtegren |
1 |
Okt 13, 2021 Inlägg av Per Johansson |
Meade uppköpta av OrionOrion (USA) har räddat Meade från konkurs som jag förstår det: Orion köper Meade Bra med en tillverkare utanför Kina så det blir mer konkur… Startad av Per Johansson |
2 |
Jun 3, 2021 Inlägg av Arvid Emtegren |
Nån som har en 3D-skrivare?Jag har några Sony E-mount linser som skulle vara kul att skruva ihop med mina ZWO ASI-kameror. Tyvärr har ZWO själva sluta sälja sin E-mou… Startad av Håkan Wahlberg |
1 |
Mar 23, 2021 Inlägg av Ulf Jonsson |
StädningHur rengör ni er optik? Min Schmidt-korrektor behöver städas lite, och jag såg en bra film från Starizona om hur man kan göra. Först luft,… Startad av Arvid Emtegren |
8 |
Mar 2, 2021 Inlägg av Arvid Emtegren |
Filter mot ljusföroreningarIdag har jag ägnat en stund åt några YouTube-filmer. Bland annat denna som handlar om filter mot ljusföroreningar. https://www.youtube.com/… Startad av Ulf Jonsson |
3 |
Jan 25, 2021 Inlägg av Arvid Emtegren |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
© 2024 Created by Ulf Jonsson. Drivs med tekniken bakom