NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på:
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Tips på väskor till teleskopJag är en big fan av Geoptiks väskor men hittade ingen som passade min nya korta refraktor. Hittade på diverse online musikaffärer många in… Startad av Per Johansson |
2 |
Jan 21, 2021 Inlägg av Michael Holmgren |
Nytt teleskop - yiiiipppe!Kan ni gissa vad det blev? En hint är att jag pratade om det på NSP18... https://youtu.be/yC2EOD0utbs Startad av Per Johansson |
12 |
Jan 4, 2021 Inlägg av Per Johansson |
LättviktsmonteringÄr det någon som har tittat på dessa monteringar? Den uppenbara fördelen är ju vikten, som är mindre än en tiondel mot vad jag släpar run… Startad av Arvid Emtegren |
3 |
Dec 25, 2020 Inlägg av Arvid Emtegren |
Sikt från obs-platsJag fick tips om ett fågeltorn jag inte visste om. Jag sökte fram det i Google Earth och satte en platsmarkör med info om att platsen låg 5… Startad av Ulf Jonsson |
0 | Nov 30, 2020 |
Dobson 42 cm på plats igenFör ca en vecka sedan tillverkade jag en provisorisk plattform av 12 st lastpallar. Där ska min 42 cm Dobson få husera i vinter. Plattforme… Startad av Ulf Jonsson |
4 |
Nov 21, 2020 Inlägg av Ulf Jonsson |
Astroberry?Hej på er. Är det nån här som använder Astroberry? https://www.astroberry.io/ Det ser intressant ut, och jag skulle vilja höra om nån av h… Startad av Lage Sjöblom |
5 |
Okt 17, 2020 Inlägg av Arvid Emtegren |
Flat-screenJag brukar använda vita plexiglasskivor, en 15x15 cm och en 30x30 cm, som jag placerar framför öppningen på teleskopen, 106 mm respektive 2… Startad av Ulf Jonsson |
0 | Aug 30, 2020 |
Canon EOS Ra - dagfoton i väntan på den riktiga säsongen :)Har blivit med en Canon Ra i sommar, det är min första systemkamera någonsin och jag kör den med Nikon F linser så jag får lära mig allt ma… Startad av Michael Holmgren |
3 |
Aug 9, 2020 Inlägg av Michael Holmgren |
Vaccination inför resanHej allihopa, tänkte bara tipsa om Min Doktor, som jag jobbar för i Umeå på ICA Maxi Strömpilen. Vi kommer nu att expandera till Skellefteå… Startad av Michael Holmgren |
0 | Feb 28, 2020 |
Vad driver ni 12V ifrån?Funderar lite på hur jag skall driva monteringens 12V. Köpa en Powertank från Astrosweden är väl det enklaste. Men finns det nån som kör di… Startad av Håkan Wahlberg |
16 |
Feb 21, 2020 Inlägg av Arvid Emtegren |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
© 2024 Created by Ulf Jonsson. Drivs med tekniken bakom