NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Geminiderna 2014När jag skulle lägga mig hade det klarnat så det blev ut istället. Pulade med två kameror så jag glodde inte upp hela tiden men såg iallafa… Startad av Per Johansson i Observationer |
1 |
Dec 14, 2014 Inlägg av Per Johansson |
Ingen time laps...Men jag har roat mig med att göra några bildspel på YouTube nu när det ändå inte finns något annat att göra i det eviga regnet. Lite kul ty… Startad av Mats Olsson i Time Lapse filmer |
3 |
Nov 17, 2014 Inlägg av Mats Olsson |
Landning på en komet...Ni följer väl landningen på Comet 67P/Churyumov-Gerasimenko? Bevakning sker för fullt på ESA:s hemsida med direktsändningar.http://rosetta.… Startad av Göran Fredriksson i Rymdfart |
2 |
Nov 15, 2014 Inlägg av Patric Johansson |
Astronomical Almanac (2015-2019)Hej alla, Här är en annan bok från Richard. The Astronomical Almanac (2015-2019) (Kindle Edition) A Comprehensive Guide to Night Sky Event… Startad av Leon Kammer i Litteratur |
0 | Nov 12, 2014 |
2015 - An astronomical yearHej alla. Här är en bok från Richard Bartlett. 2015 - An Astronomical Year A reference guide to 365 nights of Astronomy. (kindle edition)… Startad av Leon Kammer i Litteratur |
0 | Nov 12, 2014 |
The Amateur Astronomer’s NotebookHel Alla :) Richard har frågat mig om jag kunde prata med er om hans ny bok som heter The Amateur Astronomer’s Notebook - A Journal for Re… Startad av Leon Kammer i Litteratur |
1 |
Nov 11, 2014 Inlägg av Ulf Jonsson |
Spontan obs-kväll vid Gussö-observatorietIkväll var vi fem NSAA-medlemmar som obsade och fotade hos mig vid Gussö-observatoriet. Det var jag, Annika Nilsson och kollegan Björn Sjög… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
2 |
Okt 28, 2014 Inlägg av Per Johansson |
Ulfs första publicerade Time LapseNu har jag lagt upp min första film på YouTube. Den hittar du här: ADoN 2014 Startad av Ulf Jonsson i Time Lapse filmer |
5 |
Okt 24, 2014 Inlägg av Patric Johansson |
NSP -14 i ÖrnsköldsvikHej alla! Sitter hemma och tar det lugnt efter en intensiv helg. Har inte hunnit smälta allt ännu men vill ännu en gång tacka alla föreläs… Startad av Göran Fredriksson i Star Party |
8 |
Okt 5, 2014 Inlägg av Per Johansson |
Gratis böcker på InternetDet finns en i mitt tycke mycket bra gratisbok på Internet, The Photographic Moon Book av Alan Chu. Den innehåller fakta om månen, kartor o… Startad av Ulf Jonsson i Litteratur |
3 |
Sep 30, 2014 Inlägg av Magnus Karström |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom