NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
APOD 20/1-2012Jag såg att Göran Strands foto "Vargmåne" finns med på Astronomy Picture Of the Day idag.Grattis Göran till en fin bild och införandet på A… Startad av Göran Fredriksson i Astrofoto |
6 |
Jan 29, 2012 Inlägg av Magnus Norden |
Google EarthDet finns en funktion i google earth för att fövandla den till en ljusföroreningskarta. I rutan "Lager" nere till vänster väljer man "Pri… Startad av Patrik Andersson i Ljusföroreningar |
1 |
Nov 21, 2011 Inlägg av Ulf Jonsson |
Sista chansen på länge att se Jupiter och Uranus nära tillsammansJupiter och Uranus har under 2010 haft två när konjunktioner nära varandra. En tredje och sista konjunktion i serien sker kring 4 januari,… Startad av Ulf Jonsson i Anders Wettergrens Observationstips |
2 |
Nov 21, 2011 Inlägg av Ulf Jonsson |
Barlowlins x2Jag fick med 2 st barlow x2 när jag köpte mitt teleskop. Därför säljer jag nu den ena, använd en gång. Det är en sån som följer med skywatc… Startad av Patrik Andersson i Sälja/Byta/Köpa |
0 | Nov 20, 2011 |
Val av kamera?Klistrar in samma fråga här som vi jag ställde på astronets forum: Vi är också sugen på en systemkamera men kan ingenting i ämnet. Vi ska… Startad av Patrik Andersson i Anders Wettergrens Observationstips |
16 |
Nov 18, 2011 Inlägg av Markus Åhman |
Enkelt och billigtSom bekant är själva teleskoptuben ofta billigare än mängden av tillbehör som man behöver eller anser sig behöva. Ibland kan man dock komma… Startad av Per Stymne i Utrustningar, tips och idéer |
8 |
Nov 9, 2011 Inlägg av Kaj Ole Strang |
Autoguidning med PHDJag har alltid haft problem med guidningen med PHD medan alla andra verkar få det att fungera direkt. Jag ändrade inställningarna efter Gör… Startad av Ulf Jonsson i Astrofoto |
5 |
Nov 4, 2011 Inlägg av Mats Olsson |
Solsystemet?Nån som vet en hemsida som visar hur planeterna är i förhållande till varandra i sina banor runt solen? Startad av Patrik Andersson i Astronomi på Internet |
3 |
Okt 31, 2011 Inlägg av Patrik Andersson |
Teleskop till saluJag (Ulf) fick detta via ÖAS i Linköping. Om någon är intresserad så ta direkt kontakt med Tony Åström, inte med mig. // Ulf Skulptör Eve… Startad av Ulf Jonsson i Sälja/Byta/Köpa |
0 | Okt 28, 2011 |
Hur stort är universum?Tänkte bara bidra med en video på 9 minuter som jag hittat på youtube den visar hur stort universum är. Den är får en att förstå hur liten… Startad av Simon Holmberg i Astronomi på Internet |
17 |
Okt 27, 2011 Inlägg av Margareta Gerlach |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom