NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer

NSAA - North Sweden Amateur Astronomers

Nu är VSP 2014 igång. Tyvärr är vädret på vrången hela helgen. Flera NSAA-medlemmar deltar. Från Piteå kommer Bernt och Börje, från Östersund Göran och Jonas som även har med sig Pappa John från Fränsta. Anders och jag har åkt från Norrköping. Dessutom finns ju en massa NSAA-folk som bor söderut med här.

Fler rapporter och bilder kommer.

Visningar: 331

Bilagor:

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Kul att det blev så många NSAA medlemmar, en riktig mini NSP! Hoppas ni får in nåt obsande. Väntar med spänning på fler rapporter från frontlinjen.

Fortfarande duggregn. Första föredraget av Gunnar Sporrong handlade om spektrografi. Tipspromenaden avklarad där Anders blev tvåa och jag trea (vi gick inte tillsammans). Flygande Jakob till lunch och nu fler föredrag.
Bilderna föreställer Anders som förbereder sitt föredrag, John, Ulf och Göran som representerar en färgbild, RGB, samt lunchens intagande.
Bilagor:
Ser mysigt ut. Ni får väl snacka astro över en bärs om inte vädret vänder. Sämre kan man ha det!

Det ser trevligt ut (och väldans nyktert) Här är fortfarande mulet osannolikt att det kan vara mulet så länge egentligen.

Tydligen kom två av bilderna inte med i mitt sista inlägg. Nytt försök.

Bilagor:

RSS

Om

Ulf Jonsson skapade det här Ning-nätverket.

Samarbetspartner

Här kommer du direkt till vår samarbetspartner

AstroSweden

Norrskensfoto i Abisko

Här nedan finns en länk till äventyr och kurser i norrskens- och astrofoto.

Lapplandmedia - Peter Rosén

© 2024   Created by Ulf Jonsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor