NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på:
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Tips på bra "nybörjarkamera"Hej! :)Jag har precis lyckats hitta hit.Har nyligen fått upp intresset för att fotografera den fantastiska natthimlen men då min nuvarande… Startad av Peter |
8 |
Jan 29, 2011 Inlägg av Peter |
Vilket Objekt?Tänkte starta en gissatråd. Något kul att göra under molniga kvällar. Reglerna är enkla, en bild läggs upp där ett objekt är markerad, den… Startad av Ronnie Levin |
120 |
Jan 27, 2011 Inlägg av Ulf Jonsson |
Se 80-procentig solförmörkelse den 4 januariAv totalt fyra partiella solförmörkelser synliga på jorden under 2011, är det en den 4 januari som fantastiskt nog kommer att kunna ses frå… Startad av Ulf Jonsson |
0 | Dec 31, 2010 |
Se komet Hartley i oktober-novemberUnder de närmaste månaderna rör sig komet 103P/Hartley 2 genom höstens och vinterns stjärnbilder. Den befinner sig nu i stjärnbilden Pegasu… Startad av Anders Wettergren |
3 |
Sep 18, 2010 Inlägg av Anders Wettergren |
TeleskopstorlekarFrån en bild är det svårt att föreställa sig hur litet eller stort ett teleskop egentligen är, och hur hanterbart det är i praktiken. Hur m… Startad av Per Stymne |
7 |
Apr 30, 2009 Inlägg av Ulf Jonsson |
Annan användning av stativetSamma stativ som jag använde till ETX-90 (Laserline) visade sig gå bra att använda till ett dator- och tillbehörsbord. Jag tillverkade bord… Startad av Ulf Jonsson |
1 |
Okt 24, 2008 Inlägg av Simon Holmberg |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2024 Created by Ulf Jonsson. Drivs med tekniken bakom