NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Venus och PlejadernaNi har väl sett att Venus passerar Plejaderna i dagarna. Borde kunna bli rätt bra bilder. Startad av Håkan Wahlberg i Astrofoto |
1 |
Apr 1, 2020 Inlägg av Per Johansson |
Flera fotonHej! Kan man på denna sida, nånstans (Forum, Grupper, Bilder,...?), lägga upp fler bilder åt gången än bara en enstaka? Startad av Christofer Döss i Förbättringar av hemsidan |
2 |
Mar 27, 2020 Inlägg av Christofer Döss |
Hej igen!Jag är mycket aktiv på Twitter där jag publicerar korta rymdnyheter (både egna och andras), på @spaceflashnews, med relativt många… Startad av Christofer Döss i Amatörastronomi i media |
7 |
Mar 25, 2020 Inlägg av Christofer Döss |
Film från fångandet av Flammande StjärnnebulosanLänk till Youtube: Fotosession från min "bakgård" Inte Trevor Jones klass... Startad av Per Johansson i Time Lapse filmer |
7 |
Mar 25, 2020 Inlägg av Per Johansson |
Populär AstronomiKul att få en helsida i Populär Astronomi´s första nummer 2020. :) https://www.popularastronomi.se/tidningen/nummer-1-mars-2020/ Startad av Ulf Jonsson i Amatörastronomi i media |
2 |
Mar 17, 2020 Inlägg av Arvid Emtegren |
Säljes: Kameravridare, AstroTrack TT320X. SÅLD!Jag säljer min AstroTrac TT320X kameravridare. Jag har inte funderat över priset, men tar gärna emot ett bud från någon intresserad. En rev… Startad av Ulf Jonsson i Sälja/Byta/Köpa |
1 |
Mar 8, 2020 Inlägg av Ulf Jonsson |
Vaccination inför resanHej allihopa, tänkte bara tipsa om Min Doktor, som jag jobbar för i Umeå på ICA Maxi Strömpilen. Vi kommer nu att expandera till Skellefteå… Startad av Michael Holmgren i Utrustningar, tips och idéer |
0 | Feb 28, 2020 |
Vad driver ni 12V ifrån?Funderar lite på hur jag skall driva monteringens 12V. Köpa en Powertank från Astrosweden är väl det enklaste. Men finns det nån som kör di… Startad av Håkan Wahlberg i Utrustningar, tips och idéer |
16 |
Feb 21, 2020 Inlägg av Arvid Emtegren |
ASI294MC Pro och kamera-objektivJag ser i ett inlägg från Michael Holmgren att han köpt ett begagnat 135mm Samyang-objektiv plus en adapter till ASI294'an. Så en direkt f… Startad av Håkan Wahlberg i Utrustningar, tips och idéer |
1 |
Feb 15, 2020 Inlägg av Michael Holmgren |
Teleskop för Visuella observationer vs teleskop för astrofotograferingHej! Just nu har jag mitt första teleskop som är från Astroswedens nybörjarpaket. Håller fortfarande på att lära mig finliret med det så… Startad av Robin Isaksson i Utrustningar, tips och idéer |
27 |
Feb 13, 2020 Inlägg av Robin Isaksson |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom