NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Rekommenderade diskussioner |
---|
Norrland Star Party 2020Nu har jag fattat ett tungt men tyvärr inte förvånande beslut, att pausa planerna på ett fysiskt arrangemang med Curiosum i Umeå till höste… Startad av Michael Holmgren i Star PartySenaste inlägg |
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Kraftigt norrsken 1/6 2025, men ...Sommaren närmar sig och det är ljust dygnet runt. Jag undrar hur det hade sett ut nu om vi hade haft vintermörker istället. https://www.spa… Startad av Ulf Jonsson i Norrsken |
2 |
6 Jun Inlägg av Mats Olsson |
Nytt observatorium på gång i Norrbottens inlandEtt ambitiöst projekt är under utveckling i Nästräsk, inte långt från min gamla arbetsplats (under en kort tid, FMV Provplats Vidsel). Conn… Startad av Ulf Jonsson i Observatorier |
6 |
14 Maj Inlägg av Ulf Jonsson |
Säljer SP-C6 med tillbehörHej. Då jag blivit så dålig i kroppen att jag inte orkar ta ut mitt teleskop, har jag beslutat mig för sälja det. Det är ett Celestron SP… Startad av PEO! Vikström i Sälja/Byta/Köpa |
2 |
3 Mar Inlägg av PEO! Vikström |
Hemsidans framtidHär kan ni komma med förslag på åtgärder för att hålla hemsidan igång. Startad av Ulf Jonsson i Anders Wettergrens Observationstips |
5 |
15 Jan Inlägg av Tomas Wikander |
![]() Slow TV av månenTog en liten video av månen och tyckte det illustrerade ganska bra hur mycket atmosfären dallrar. https://youtu.be/zywp0d2Cr3o Startad av Gustav Haapalahti i Mån-observationer |
2 |
Nov 26, 2024 Inlägg av Gustav Haapalahti |
Projektet Pentax k - astrokameraDet går framåt. Efter en del googlande, CADande och 3D-printande blev det så här. Återstår att testa. Startad av Lage Sjöblom i Utrustningar, tips och idéer |
3 |
Nov 6, 2024 Inlägg av Lage Sjöblom |
![]() C/2023 A3 bilderFick då äntligen fota lite komet ikväll i Luleå. Det han bli rätt "sent" innan molnen minskade och månen var full så det blev som det blev… Startad av Gustav Haapalahti i Kometer |
4 |
Okt 19, 2024 Inlägg av Gustav Haapalahti |
P4 Västernorrland - Komet Tsuchinshan-ATLASJag blev intervjuad av P4 Västernorrland om kometen under en observationskväll med Friluftsfrämjandet på tisdag 15/10 i Sundsvall och fick… Startad av Erik Berglund i Amatörastronomi i media |
0 | Okt 16, 2024 |
![]() Kometen C/2023 A3Var ute i Luleå idag för att titta på kometen då prognosen för vädret såg bra ut. Tyvärr var det inte så bra men kunde i alla fall se komet… Startad av Gustav Haapalahti i Observationsväder |
5 |
Okt 16, 2024 Inlägg av Ulf Jonsson |
Flattener, eller inte?Behövs flattener då Pixinsight's BlurXTerminator till stor del fixar problem med avlånga stjärnor i hörnen? Före BlurXTerminator: Efter… Startad av Håkan Wahlberg i Utrustningar, tips och idéer |
2 |
Okt 14, 2024 Inlägg av Per Johansson |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom