NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Monteringar för nordligare lattituderHallå! Jag är lite peppad på att komma igång och testa astrofoto men när jag kikar på olika monteringar är de ofta begränsade till typ 62 g… Startad av Emil Marklund i Utrustningar, tips och idéer |
13 |
Jan 19, 2024 Inlägg av Peter Wiklund |
Telrad?Ser inlägg om Telrad-bygge. Har aldrig fattat vad det är förrän nu då jag kollat. Är det nån som använder detta?Som alternativ till en fin… Startad av Håkan Wahlberg i Utrustningar, tips och idéer |
11 |
Jan 18, 2024 Inlägg av Peter Wiklund |
-32 CelsiusDå la min Rowan-belt rem av! Bara beställa nytt och hoppas på dåligt väder nån vecka framåt så jag hinner fixa det :) ! Startad av Håkan Wahlberg i Anders Wettergrens Observationstips |
3 |
Jan 10, 2024 Inlägg av Ulf Jonsson |
Clear Skies?Hallå på er alla där ute. Nån som fortfarande håller på med denna hobby? Jag menar, när såg man senast en klar stjärnhimmel denna höst, och… Startad av Håkan Wahlberg i Observationsväder |
15 |
Dec 28, 2023 Inlägg av Lage Sjöblom |
Norrsken på TVKvällens avsnitt i serien "Jordens Superkrafter" handlar om NORRSKEN! Det sänds på Kunskapskanalen klockan 20:05 till 21:00. Åtminstone jag… Startad av Ulf Jonsson i Amatörastronomi i media |
0 | Dec 27, 2023 |
Peter Linde i "Framgångspodden"Mörka dagar och kvällar med mulet väder inbjuder i alla fall mig till att lyssna på radio, gärna på alla dessa poddar om rymd teknik och as… Startad av Ulf Jonsson i Amatörastronomi i media |
0 | Dec 27, 2023 |
![]() Vixen dovetail plate med arca swiss fäste?Jag har letat efter en vixen dovetail platta som har fäste för arca swiss så jag kan fästa mina kameraobjektiv "på en vixen platta", men ka… Startad av Gustav Haapalahti i Utrustningar, tips och idéer |
3 |
Okt 24, 2023 Inlägg av Ulf Jonsson |
![]() Filter för att ta bort norrskenEfter flera nätter då norrsken har "förstört" min deep sky session så började jag fundera på om man kan använda något filter för att blocke… Startad av Gustav Haapalahti i Utrustningar, tips och idéer |
5 |
Okt 23, 2023 Inlägg av Gustav Haapalahti |
Svanen-området, test av vidvinkelVar ute och testade mitt 14mm Samyang-objektiv den 5/10, monterat på en Star Adventurer 2i wifi. Ville testa det på dels en astrokamera, de… Startad av Håkan Wahlberg i Övrigt |
4 |
Okt 20, 2023 Inlägg av Per Johansson |
Film och bilder från NSP23Jag har inte tagit med bilder på andra personer än dom jag fått tillstånd från i videon. Jag borde ha frågat på träffen men glömde det. Jag… Startad av Per Johansson i Star Party |
6 |
Sep 27, 2023 Inlägg av Michael Holmgren |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom