NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Solförmörkelsen 10 juniMin obs av solförmörkelsen: Solar Eclipse June 2021 Startad av Per Johansson i Time Lapse filmer |
1 |
Jul 14, 2021 Inlägg av Ulf Jonsson |
Meade uppköpta av OrionOrion (USA) har räddat Meade från konkurs som jag förstår det: Orion köper Meade Bra med en tillverkare utanför Kina så det blir mer konkur… Startad av Per Johansson i Utrustningar, tips och idéer |
2 |
Jun 3, 2021 Inlägg av Arvid Emtegren |
Norrsken och VintergataSes bäst på en kanal nära dig: https://youtu.be/PZixWPf8Geg Startad av Per Johansson i Time Lapse filmer |
2 |
Apr 7, 2021 Inlägg av Per Johansson |
Nån som har en 3D-skrivare?Jag har några Sony E-mount linser som skulle vara kul att skruva ihop med mina ZWO ASI-kameror. Tyvärr har ZWO själva sluta sälja sin E-mou… Startad av Håkan Wahlberg i Utrustningar, tips och idéer |
1 |
Mar 23, 2021 Inlägg av Ulf Jonsson |
Fota månen i dagsljus?Nu när ljuset återvänder på gott (och ont :) ) tänker jag fokusera på månen.Hur fotar man månen bäst under dagen/kvällen för att få bra kon… Startad av Håkan Wahlberg i Astrofoto |
2 |
Mar 22, 2021 Inlägg av Håkan Wahlberg |
StädningHur rengör ni er optik? Min Schmidt-korrektor behöver städas lite, och jag såg en bra film från Starizona om hur man kan göra. Först luft,… Startad av Arvid Emtegren i Utrustningar, tips och idéer |
8 |
Mar 2, 2021 Inlägg av Arvid Emtegren |
Projekttips: ExoplaneterHär kommer ett tips på vad man kan göra om man har utrustning för astrofoto, men tillfälligt eller permanent ledsnat på "pretty pictures".… Startad av Arvid Emtegren i Astrofoto |
0 | Mar 1, 2021 |
Bytt namn på kanalenPå min 50årsdag fick jag en t shirt designad av sonen med Hjärtnebulosan på framsidan och en refraktor på baksidan med texten "Aim for the… Startad av Per Johansson i Time Lapse filmer |
2 |
Feb 21, 2021 Inlägg av Arvid Emtegren |
PixInsight Tutorials mmJag fotar ju i huvudsak med DSLR (Nikon D810A) och har använt PixInsight för bildbehandling av mina astrobilder i flera år med endast en en… Startad av Ulf Jonsson i Bildbehandling och programvara |
6 |
Feb 21, 2021 Inlägg av Ulf Jonsson |
Perseverance landning på MarsIkväll gäller det! Mars-landaren Perseverance kan följas direkt via Internet. Sändningen börjar vid 20:15 svensk tid och landningen beräkna… Startad av Ulf Jonsson i Rymdfart |
3 |
Feb 19, 2021 Inlägg av Håkan Wahlberg |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom