NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Hur tar ni flats?Jag tar aldrig flats men nu behöver jag med ett gammalt nikkor objektiv som har för mycket vinjettering även för mft sensorn. Hur gör ni? Startad av Per Johansson i Anders Wettergrens Observationstips |
20 |
Okt 14, 2021 Inlägg av Arvid Emtegren |
Observatorium på hjulEtt observatorium på hjul kanske kan vara något om man bor i lägenhet eller om man bara vill ut i mörkret. Ser intressant (och dyrt) ut. Ku… Startad av Arvid Emtegren i Utrustningar, tips och idéer |
1 |
Okt 13, 2021 Inlägg av Per Johansson |
Dags för andra försöketMessier 33 - Triangelgalaxen, 2021-10-07. 30x120s, ISO1600, bortle 4 + varierande höga moln. Skywatcher Evostar 80ED Pro+fokalreducerare o… Startad av Mårten Frosth i Astrofoto |
2 |
Okt 9, 2021 Inlägg av Mårten Frosth |
Färgsättning av hemsidanEftersom alla inte läser "AKTUELLT" på "Startsidan" utan oftast bara "Senaste Aktivitet ställer" jag frågan om färgsättning av hemsidan som… Startad av Ulf Jonsson i Förbättringar av hemsidan |
2 |
Okt 7, 2021 Inlägg av Håkan Wahlberg |
Min första bildHej,Har hittat till denna sida som nybliven amatörastronom med fokus på fotografering. Jag har haft min utrustning i ett par veckor och tog… Startad av Mårten Frosth i Astrofoto |
10 |
Okt 1, 2021 Inlägg av Mårten Frosth |
Norrland Star Party (NSP 21) synpunkter och utvärderingHär kan alla medlemmar komma med synpunkter och lägga in bilder. Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
1 |
Sep 29, 2021 Inlägg av Ulf Jonsson |
Raketuppskutning igenIgår var det dags igen. Av en slump såg jag raketskenet tillräckligt länge för att hinna få en (1) bild :) Startad av Ulf Jonsson i Rymdfart |
2 |
Sep 28, 2021 Inlägg av Per Johansson |
NSP21Vore kul om nån kan informera om vad som hände på årets NSP, för oss som av olika anledningar inte kom sig iväg. Nåt presentationmateriel e… Startad av Håkan Wahlberg i Star Party |
1 |
Sep 28, 2021 Inlägg av Patric Johansson |
Säljes Skywatcher Equinox 80mm Pro OTAKöpte för ett tag sen en Skywatcher Skymax 90 så lägger ut Equinox Pro Ota till försäljning. Pris med eller utan diagonal, kan diskuteras. Startad av Patric Johansson i Sälja/Byta/Köpa |
2 |
Sep 13, 2021 Inlägg av Patric Johansson |
Vinnande fotografer !Jag läste i senaste Kamera & Bild att Arvid Emtegren och David Björkén blivit två av vinnarna i Rymdstyrelsens astrofototävling. Arvid… Startad av Håkan Wahlberg i Astrofoto |
4 |
Aug 16, 2021 Inlägg av Arvid Emtegren |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom