NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Trippel konjunktionPassa på klara mornar och se en konjunktion mellan Venus, Saturnus och Merkurius närmsta dagarna. I morse var jag ute och förevigade detta. Startad av P-M Hedén i Observationer |
9 |
Okt 15, 2009 Inlägg av P-M Hedén |
Discovery och ISS ovan StockholmHej! I går kväll så knallade jag upp på en höjd för att kunna se rymdfärjan och ISS ovan Stockholm. Tyvärr så var Discovery väldigt ljussv… Startad av P-M Hedén i Rymdfart |
4 |
Okt 7, 2009 Inlägg av P-M Hedén |
GigaGalaxy Zoom: The Sky, from the Eye to the TelescopeFick precis ett tips från Serge Brunier, kolla in TWAN kollegorna Serge och Stephanes jobb i GigaGalaxy zoom projektet: http://www.eso.org/… Startad av P-M Hedén i Astronomi på Internet |
2 |
Okt 5, 2009 Inlägg av P-M Hedén |
Höstens astronomiläger för skolungdomarStiftelsen Egna Vingar anordnar ytterligare ett astronomiläger för högstadieungdomar den 23-25 oktober 2009 på Barnens Ö. Mer information o… Startad av Shahid Saleem i Star Party |
2 |
Okt 4, 2009 Inlägg av Shahid Saleem |
![]() Meade LX3 tillbehörJag har lite tillbehör som jag har haft till mitt gamla Meade LX3 8" teleskop som är till salu. Solfilter, Daggkåpa, Tele-extender, Fjärrko… Startad av Håkan söderberg i Sälja/Byta/Köpa |
2 |
Sep 26, 2009 Inlägg av Håkan söderberg |
Ny solfläck...Då var det äntligen dags, en ny solfläck har upptäckts. Först sågs den endast på baksidan, men nu har rotationen vridit den så att den syns… Startad av PEO! Vikström i Observationer |
7 |
Sep 24, 2009 Inlägg av Per Johansson |
Morgon showImorse så ringde klockan 04.30, jag var ute vid 05.00 och fotograferade månen med jordsken bredvid Venus, en vacker och kall morgon med mor… Startad av P-M Hedén i Observationer |
8 |
Sep 17, 2009 Inlägg av P-M Hedén |
Ser fram mot NSP-09...Hej! Har just läst igenom Programmet för NSP-09 lite mer noggrant än den första genomläsningen. Jag tycker att det verkar vara ett mkt. br… Startad av Göran Fredriksson i Star Party |
5 |
Sep 14, 2009 Inlägg av Odd Minde |
Liten protuberansDet är verkligen ingen aktivitet på solen för tillfället och det var ett tag sedan det hände någonting. Har man tur så kan man få sen en pr… Startad av P-M Hedén i Observationer |
2 |
Sep 12, 2009 Inlägg av P-M Hedén |
BoloidSöndag 2009-09-06 Kl 2248 (SST) gick jag ut för att se efter om det klarnat upp. Stor glugg i molntäckat i NV där Karlavagnen syntes. En kr… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
3 |
Sep 10, 2009 Inlägg av P-M Hedén |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom