NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Mycket intressant program på SVT2 i Vetenskapens Värld...Satt nyss och såg Vetenskapens Värld på SVT2 som handlade om tid...jepp, tid. Det mest intressanta var att man fick sig en tankeställare om… Startad av PEO! Vikström i Övrigt |
3 |
Apr 28, 2009 Inlägg av Ulf Jonsson |
Den lättaste planeten hittad...Jepp, det är sant. Man har hittat en planet som bara är två jordmassor och cirkulerar runt stjärnan Gliese 581, i vågens stjärnbild. Dock g… Startad av PEO! Vikström i Observationer |
4 |
Apr 26, 2009 Inlägg av PEO! Vikström |
TS-dagen 2009Teleskop-Service Norden har lagt ut programmet för stjärnträffen TS-dagen den 25 april 2009. Det är en endagsträff (+natt) som hålls i Säti… Startad av Per Stymne i Star Party |
3 |
Apr 23, 2009 Inlägg av Per Stymne |
Har startat en egen NING site...Efter att ha sett vad man kan göra med NING, som Ulf visat genom denna vackra site, så bestämde jag mig för att skapa en site för Amatör Ra… Startad av PEO! Vikström i Övrigt |
5 |
Apr 9, 2009 Inlägg av PEO! Vikström |
Constellation testHittade denna, den var svår men rolig! :D http://www.sporcle.com/games/constellations.php Startad av Sandra i Astronomi på Internet |
3 |
Apr 6, 2009 Inlägg av Sandra |
De senaste observationerna av Jupiter...Nya bilder från dagens observationer av Jupiter. Kolla min hemsida för mer info: http://amatorradioastronomy.no-ip.org/ PEO! Startad av PEO! Vikström i Radioastronomi och radio-observationer |
6 |
Apr 4, 2009 Inlägg av PEO! Vikström |
RödpunktssikteIdag har jag tillverkat en enkel sökare till min Scopos 66 APO. En slangkämma och en 1½ mm gummiduk (för att skydda tuben) från biltema, li… Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
5 |
Mar 19, 2009 Inlägg av Ulf Jonsson |
Kepler mission...Här finns lite info. om Kepler uppdraget och vad man har tänkt göra. Jag och resten av den astronomi intresserade världen sitter ju på nåla… Startad av PEO! Vikström i Rymdfart |
5 |
Mar 18, 2009 Inlägg av Ulf Jonsson |
Jupiter observerad Radioastronomiskt...Japp, det är troligen så att jag äntligen lyckats inom radioastronomi. 090313 så lyssnade jag troligen på Jupiter för första gången. Jupite… Startad av PEO! Vikström i Radioastronomi och radio-observationer |
3 |
Mar 14, 2009 Inlägg av PEO! Vikström |
Astrofest 2009Jag har skrivit om European Astrofest 2009 i London i några andra fora men här kommer ändå en sammanfattning. Jag och Anders Wettergren be… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
0 | Mar 14, 2009 |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom