NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Säljer Sky Catalogue 2000.0 2 band och Sky Atlas 2000.0...Hej på er. Jag har några saker jag vill bli av med, Sky Catalogue 2000.0 båda banden och Wil Tirions Sky Atlas 2000.0 som är inplastad i k… Startad av PEO! Vikström i Time Lapse filmer |
0 | Jan 29, 2019 |
Messier-samling 2015/2016För några år sedan genomförde vi en enkel tävling i form av Mini-Messier-Maraton. Vad jag förstår finns inget intresse för att ta upp detta… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
5 |
Jan 28, 2019 Inlägg av Per Johansson |
Månförmörkelse 21/1 2019Ni missar väl inte månförmörkelsen imorgon 21/1? Total mellan 05:41-06:44. Startad av Per Johansson i Observationer |
2 |
Jan 20, 2019 Inlägg av Per Johansson |
![]() Astronomer i ÖrnsköldsvikFinns några amatörastronomer i ö-vik? Skulle vara kul att göra sällskap med likasinnade :-) Startad av Anders Blom i Time Lapse filmer |
2 |
Dec 30, 2018 Inlägg av Ulf Jonsson |
KometerMin första titt på kometen P/46 Wirtanen ikväll. Inte mycket till vare sig komet eller bild just nu men den kanske går till sig. Häng på oc… Startad av Ulf Jonsson i Anders Wettergrens Observationstips |
5 |
Dec 13, 2018 Inlägg av Lage Sjöblom |
ExperimenterandeJag gjorde ett experiment för en månad sedan som jag inte gjort klart förrän nu. Jag tog ett antal bilder på NGC 6888 (med Nikon D810A) som… Startad av Ulf Jonsson i Astrofoto |
1 |
Okt 14, 2018 Inlägg av Per Johansson |
Framtida evenemangHej alla glada och tack för senast. Jag har haft kontakt med Umevatoriet om möjligheterna till framtida arrangemang och de välkomnar idén.… Startad av Michael Holmgren i Star Party |
2 |
Okt 13, 2018 Inlägg av Ulf Jonsson |
NorrskenFinska forskare lär ha registrerat ljud från norrsken, enligt denna länk till Spaceweather.com. GEOMAGNETIC THUNDER? SOME AURORAS MAKE NOIS… Startad av Ulf Jonsson i Norrsken |
1 |
Okt 11, 2018 Inlägg av Per Johansson |
NSP 18 och NSP 08Jag hoppas att alla laddar för NSP 18 som ju kommer att hållas i Skellefteå. I väntan på NSP 18 tänker jag tillbaka på vår första träff i Ä… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
3 |
Aug 26, 2018 Inlägg av Mats Olsson |
Tider för sol och måne mmNumera finns det många appar till våra telefoner och paddor som kan förse oss med astronomiska data. Men det finns även bra program för dat… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
0 | Aug 21, 2018 |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom