NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Hacienda Los AndesHär kommer några bilder från Hacienda Los Andes i Chile där vi tillbringade några dagar efter solförmörkelsen. http://www.haciendalosandes.… Startad av Ulf Jonsson i Observatorier |
0 | Jul 22, 2019 |
La Silla Observatory i ChileVi hade ju nöjet att få se solförmörkelsen 2/7 2019 från La Silla observatoriet. Tyvärr hade presidenten av Chile valt att även han se förm… Startad av Ulf Jonsson i Observatorier |
2 |
Jul 15, 2019 Inlägg av Per Johansson |
Min nya utrustningSå, efter lite funderande bestämde jag mig för ett HEQ5 Pro och en Evostar-80D DS-PRO, plus lite småprylar. Bör vara ett lämpligt nästa ste… Startad av Håkan Wahlberg i Utrustningar, tips och idéer |
4 |
Maj 29, 2019 Inlägg av Ulf Jonsson |
Intresserade i Umeå med omnejdHallå allihopa, jag är inte så aktiv här men det är för att jag sedan NSP18 haft oflyt med timing, väder, utrustningen eller bara min brist… Startad av Michael Holmgren i Utrustningar, tips och idéer |
5 |
Apr 27, 2019 Inlägg av Per Johansson |
Remote hosting i SpanienHej, Jag är less på vårt väder och söker 2-3 personer intresserade av att vara med och dela på en hosting i Spanien ex. E-Eye eller Narpio.… Startad av Christer Strandh i Utrustningar, tips och idéer |
3 |
Apr 15, 2019 Inlägg av Christer Strandh |
Tacksam för tips om utrustning till nästa säsong!Hej. Behöver lite input från er om lämplig väg vidare i astrofotandet. Har denna säsong fotat med en Sony A7II plus lite objektiv, allt mon… Startad av Håkan Wahlberg i Utrustningar, tips och idéer |
8 |
Apr 4, 2019 Inlägg av Per Johansson |
Messier-observationerHär kan vi diskutera Messier och observationer av hans objekt. Använd gärna bifogad blankett. Fyll i och lägg upp den här så att vi kan del… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
2 |
Apr 1, 2019 Inlägg av Ulf Jonsson |
Problem med Star Adventurer MiniHej på er. I höstas på NSP-träffen köpte jag en Star Adventurer Mini (SAM) som enkel motordrift till min Sony A7II-kamera. Testade under hö… Startad av Håkan Wahlberg i Utrustningar, tips och idéer |
9 |
Mar 3, 2019 Inlägg av Håkan Wahlberg |
Hemma bygd utrustningProblemet är Axel på motor 5 mm Kugghjul innerdiameter 6mm Har ej tillgång till svar då problemet varit löst. Koncentricitet är av stor vik… Startad av Peter Wiklund i Utrustningar, tips och idéer |
3 |
Feb 14, 2019 Inlägg av Peter Wiklund |
Super Moon Lunar EclipseJag har gjort en timelapse över månförmörkelsen den 21 januari 2019. Håll till godo! Super Moon Lunar Eclipse Startad av Lage Sjöblom i Time Lapse filmer |
6 |
Jan 30, 2019 Inlägg av Lage Sjöblom |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom