NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Solens och månens tiderJag hittade en intressant hemsida som jag vill dela med mig av. Den heter Time and Date. Man knappar in sin position och sedan får man tide… Startad av Ulf Jonsson i Astronomi på Internet |
1 |
Nov 22, 2015 Inlägg av Per Johansson |
Liten samansättning av amatörbilderOBS! Inget för stressade... Gjode en liten film på några av de objekt jag fotat de sista åren med mitt enkla telskop som egentligen inte är… Startad av Åke Nissinen i Time Lapse filmer |
2 |
Nov 10, 2015 Inlägg av Åke Nissinen |
Norrland Star Party 2015Här kommer vi att lägga information om NSP 15. NSP 15 ver 1.docx Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
7 |
Okt 9, 2015 Inlägg av Ulf Jonsson |
Norrsken 2015/09/07-10Gjorde en liten time-lapse från veckans norrsken.Var "first light" på ena objektivet (Tokina 11-16) så jag såg det mest som en test. Lyckad… Startad av Åke Nissinen i Time Lapse filmer |
3 |
Sep 13, 2015 Inlägg av Per Johansson |
Gamla tidningarJag har en halv flyttkartong med gamla (några år) tidningar. Sky at Night, Astronomy Now mm, som jag tänker slänga. Är det någon som vill h… Startad av Ulf Jonsson i Litteratur |
0 | Sep 11, 2015 |
Bländande gatlyktorSåväl Bodens kommun som det kommunala bostadsföretaget har senaste året ersatt de gamla gatlyktorna med nya lågenergilampor. Dessa lyser st… Startad av Patric Johansson i Ljusföroreningar |
10 |
Aug 31, 2015 Inlägg av Patric Johansson |
Solfläckar på midsommar 2015-06-19Eftersom "astro-säsongen" är långt borta för oss här uppe i norr så stillade jag lite av min abstinens idag(midsommarafton) genom att kort… Startad av Åke Nissinen i Time Lapse filmer |
3 |
Jun 24, 2015 Inlägg av Åke Nissinen |
Time Lapse, Aurora Borealis 2015-03-18Mitt första försök på Time-lapse på Norrsken. Är lite besviken på objektivet dock verkar som att Samyangs kvalitetskontroll lämnar en del a… Startad av Åke Nissinen i Time Lapse filmer |
9 |
Maj 29, 2015 Inlägg av Åke Nissinen |
Är jorden platt?Det är väl idag inte många som tror det, men det finns faktiskt de som gör det. Eric Dubay heter en kille som lagt ut en mängd Youtubeklip… Startad av Patric Johansson i Anders Wettergrens Observationstips |
17 |
Maj 23, 2015 Inlägg av Patric Johansson |
Time Lapse, Solförmörkelsen 2015-03-20Här kommer min film av solförmörkelsen den 20 mars. Filmen består av 4 time-lapse av totalt 4390 foton. Jag har fått lägga ner "många" timm… Startad av Åke Nissinen i Time Lapse filmer |
8 |
Apr 30, 2015 Inlägg av Åke Nissinen |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom