NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Eldklot den 21 oktober 2013Någon som såg detta? Spektakulär meteor small över Västerbotten den 21 oktober 2013 Finländarna samlade en massa observationer på deras utm… Startad av Malte i Observationer |
1 |
Okt 23, 2013 Inlägg av Per Johansson |
Teleskop S Ä L J E S Newton SkyWatcher Explorer 130P inkl montering EQ-2 med motorNu ska vi sälja ett av våra teleskop.Det är en SkyWatcher Explorer 130P inkl montering EQ-2 med motor i bra skick.Motorn som följer med gör… Startad av Göran Fredriksson i Sälja/Byta/Köpa |
4 |
Okt 23, 2013 Inlägg av Per Johansson |
Synpunkter på NSP 13I den här tråden skulle jag vilja ha in synpunkter på den stjärnträff vi just har avslutat. Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
3 |
Okt 16, 2013 Inlägg av Erik Berglund |
Stativ för liten kikare/kamera köpesEn kompis till mig har köpt min 66 mm Scopos refraktor. Han behöver ett enkelt stativ, typ kamerastativ. Någon som har ett sådant till salu… Startad av Ulf Jonsson i Sälja/Byta/Köpa |
0 | Okt 9, 2013 |
GM1000 HPS erfarenheterJag har hört tals om Pers programvara men har inte testat den. Hur fungerar den? Kan du Anders H. berätta lite? Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
2 |
Okt 6, 2013 Inlägg av Ulf Jonsson |
Rekommendationer av objekt i oktoberHejsan alla, Jag är ju ganska ny inom astronomi och vill bara säga att jag tycker det är roligt att jag hittade denna sida! Som min rubrik… Startad av Peter Forsberg i Observationer |
1 |
Okt 3, 2013 Inlägg av Patrik Holmström |
ExponeringstidHejsan, Jag skulle vilja att någon förklarar lite för mig om exponeringstider. Jag har en neximage 5mp och ekvatoriell montering. Hur… Startad av Peter Forsberg i Astrofoto |
0 | Sep 28, 2013 |
StjärnkartorBehöver tips på fältmässiga och bra stjärnkartor. Gärna något som passar en nybörjare men som går att växa i. Startad av Ronnie Levin i Litteratur |
11 | Sep 26, 2013 |
Bra observationsplatser kring Luleå?Hej Om man vill komma ifrån ljuset i stan vart beger man sig då där man kan komma fram med bil? Finns det några snöröjda skogsvägar med v… Startad av Erik Eriksson i Observationer |
5 |
Sep 26, 2013 Inlägg av Erik Eriksson |
Mindre trevligt nattmöteNatten mellan lördag och söndag gjorde jag ett fåfängt försök att jaga lite norrsken. Kp-index hade varit uppe på över 7 under dagen och lå… Startad av Mats Olsson i Observationer |
14 |
Sep 25, 2013 Inlägg av Per Johansson |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom