NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Perseiderna 201011-12/8, Perseidernas "förkväll" (natten före maximum) bjöd inte på mycket i Gussö. Perfekt obsläge i hammoken med bortmonterat tak, dunjac… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
19 |
Aug 22, 2010 Inlägg av P-M Hedén |
Ny uppdatering av hemsidan...Jaha, då var det dags igen, ny uppdatering av hemsidan. Lite nya bilder och annat skoj finns att titta på och ni som inte varit in på den ä… Startad av PEO! Vikström i Radioastronomi och radio-observationer |
1 |
Aug 22, 2010 Inlägg av Ulf Jonsson |
Nattlysande moln 2010Hej alla. Nu känns det som om Nattlysande moln säsongen är över för denna gång. Jag har varit på hugget hela sommaren och fångat dessa "m… Startad av P-M Hedén i Observationer |
2 |
Aug 20, 2010 Inlägg av P-M Hedén |
Nybörjarteleskop?Hej! Det börjar nog bli dags att titta efter något lämpligt nybörjarteleskop. Finns det någon i NSAA som har några förslag? Startad av Margareta Gerlach i Utrustningar, tips och idéer |
3 |
Jul 22, 2010 Inlägg av Per Johansson |
Oseriösa medlemmarHej! Jag har idag raderat en medlem (desmond) som skickat ut meddelanden till mig och antagligen till flera andra. Efter att jag kontroller… Startad av Göran Fredriksson i Övrigt |
6 |
Jun 17, 2010 Inlägg av Göran Fredriksson |
Ulf i Pop AstroJag såg Ulfs fina norrskenbilder i en artikel i Populär Astronomi. Grattis Ulf! /Per Startad av Per Johansson i Övrigt |
2 |
Jun 9, 2010 Inlägg av Ulf Jonsson |
11” Celestron Nexstar 11 GPS Till SaluJag säljer min ögonsten (av sambon kallad ”Monstret”). 11” Smith-Cassegrain teleskop Celestron Nexstar 11 GPS ”Monstret” säljes med följa… Startad av Ulf Jonsson i Sälja/Byta/Köpa |
5 |
Maj 28, 2010 Inlägg av Mikael I |
Publicerad i lokalpressIdag uppmärksammas astrofoto i vår lokala press här i Östersund. Dom gjorde ett reportage om mig och mitt fotograferande. Alltid kul att få… Startad av Göran Strand i Astronomi på Internet |
4 |
Maj 27, 2010 Inlägg av Göran Strand |
BöckerKanske någon mer än jag som saknar ett forum om böcker; astronomi, rymd, mfl.? Jag börjar med ett inlägg om böcker av Anita Sundman. Läst… Startad av Margareta Gerlach i Litteratur |
3 |
Maj 6, 2010 Inlägg av Margareta Gerlach |
Fokusering med Bathinov maskNu har jag skaffat en Bathinov mask som passar för 80 mm och 110 mm. Jag har hunnit testa den en gång och den funkade bra. En fördel gent… Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
0 | Apr 12, 2010 |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom