NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
3:e Astronomiläger för skolungdomar + Astroträff3:e Astronomiläger för högstaieungdomar blir den 26-28 mars 2010 på Barnens Ö. En nyhet denna gång är att lägret kombineras med en Astroträ… Startad av Shahid Saleem i Star Party |
5 |
Mar 30, 2010 Inlägg av Ulf Jonsson |
The 5th Annual Globe-at-Night CampaignANNOUNCEMENTWhat: The Globe at Night CampaignWhen: 8pm to 10pm local time, March 3-16, 2010Where: EverywhereWho: You! (Everyone!)How: See h… Startad av Odd Minde i Övrigt |
0 | Mar 2, 2010 |
Mars 2010 obsarVi har just passerat oppositionen för Mars, så det är läge att obsa och fota Mars. De närmaste veckorna är den fortfarande stor nog. Att se… Startad av Per Johansson i Observationer |
6 |
Feb 16, 2010 Inlägg av Ulf Jonsson |
![]() La GomeraÄr det någon som känner till om det finns en chans att få titta i superteleskopet på La Gomera som amatör?/ Lena Startad av Lena Sundqvist i Övrigt |
11 |
Feb 5, 2010 Inlägg av Per Stymne |
HEQ-5 montering till saluJag funderar på att byta in min HEQ-5 montering mot en EQ-6 eller motsvarande. Någon som är intresserad av att köpa den innan jag gör mig a… Startad av Ulf Jonsson i Sälja/Byta/Köpa |
1 |
Jan 21, 2010 Inlägg av Ulf Jonsson |
Astrofoto - utmaning 2009/2010I en bildkommentar tidigre föreslog jag en fotoutmaning som alternativ/komplement till förra säsongens Mini Messier Maraton. Är det någon s… Startad av Ulf Jonsson i Astrofoto |
13 |
Jan 18, 2010 Inlägg av Ulf Jonsson |
Obset FrostvikenNi känner väl till Jämtlands stolthet, Observatoriet Frostviken? Jag skrev allvarligt om det nyss på popast.nu - hoppas att NSAA är ute och… Startad av Malte i Observationer |
5 |
Jan 4, 2010 Inlägg av Ulf Jonsson |
Geminiderna 2009Väderprognoserna var dåliga men jag tittade på satellitbilder och såg att det fanns en chans till lite klart väder. Och som tur var så vänt… Startad av P-M Hedén i Observationer |
1 |
Dec 15, 2009 Inlägg av Ulf Jonsson |
Ny uppdatering av hemsidan...Jaha, äntligen har jag uppdaterat min hemsida. Lathet är en dödssynd jag vet, men jag har helt enkelt inte orkat göra några uppdateringar f… Startad av PEO! Vikström i Övrigt |
0 | Dec 6, 2009 |
![]() UpptäcktHej jag undrar om någon i denna föreningen upptäckt något typ en Asteroid, Komet mm och fått namnge den? Mvh Per Backsten Startad av Per Backsten i Övrigt |
8 |
Dec 5, 2009 Inlägg av Per Backsten |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom