NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Piteå AstronomiföreningHej alla! Nu har Piteå Astronomiförening startat och vi har börjat ta in medlemmar. Skulle vara roligt att ha kontakt med någon annan fören… Startad av Andreas Pettersson i Övrigt |
4 |
Sep 14, 2012 Inlägg av Nils Karlsen |
Träff under stjärnorna i Mariestad 2012Hemma igen efter ett par kvällar och dagar i Mariestad. Tyvärr var inte vädret med oss den här gången. Vackert på dagarna men mulet och reg… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
2 |
Aug 27, 2012 Inlägg av Ulf Jonsson |
Perseiderna 2012Årets Perseider resulterade i 40 observerade av mig, Göran Strand och Jonas Grinde från Härjedalen. Mer finns att läsa på http://juo-blogge… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
1 |
Aug 16, 2012 Inlägg av Per Johansson |
Norrland Star Party 2012Denna diskussionstråd kommer vi att använda för att informera om NSP 12. Här kommer vi att lägga bilder, dokument med vägbeskrivningar, res… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
4 |
Aug 14, 2012 Inlägg av Ulf Jonsson |
Curiosity´s landning på MarsNu börjar det närma sig landning för den senaste Mars-farkosten. Mars Science Laboratory (MSL, eller Curiosity) är en Mars-landare som sänd… Startad av Ulf Jonsson i Rymdfart |
2 |
Jul 28, 2012 Inlägg av Ulf Jonsson |
IRF och Rymdgymnasiets event för VenuspassagenTänkte att detta kunde vara av intresse för flera här. Insitutet för Rymdfysik (IRF) och Rymdgymnasiet i Kiruna kommer att hålla ett allmän… Startad av Robin Ramstad i Star Party |
1 |
Maj 31, 2012 Inlägg av Ulf Jonsson |
Series IV Stiletto FocusersUnder vårstädningen hittade jag en STI Stiletti fokuserare som jag nu vill sälja. Den är i nyskick och endast använd ett fåtal gånger. Mode… Startad av Göran Strand i Sälja/Byta/Köpa |
0 | Maj 18, 2012 |
Marsobsar 2012Nu är Mars som närmast, passa på att utnyttja tillfället, två år till nästa gång. Oppositionen sker 3 mars. Vore kul om vi kunde få ihop li… Startad av Per Johansson i Observationer |
9 |
Maj 11, 2012 Inlägg av Per Johansson |
Distanskurser i astronomi vid högskolor och universitetHögskolan i Kristianstad har en distanskurs på kvartsfart våren 2012 - "Från Big Bang till stjärnorns död". Man sitter hemma (eller på jobb… Startad av Margareta Gerlach i Utbildning |
11 |
Apr 24, 2012 Inlägg av Margareta Gerlach |
![]() William Optics FLT110 & Celestron CGEMJag säljer: Celestron CGEM, Goto-montering. 11500 kr William Optics FLT110, Refraktor, 17000 kr. Sakerna finns i Västerbotten. http://w… Startad av Cristofer i Sälja/Byta/Köpa |
1 |
Apr 21, 2012 Inlägg av Ulf Jonsson |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom