NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Astronomins dag. Brådskande fråga.Gabriella, som är styrelseledamot i Svenska astronomiska sällskapet, har en fråga som jag uppmanar alla intresserade att svara på. Den lyde… Startad av Ulf Jonsson i Okategoriserade |
10 |
Apr 18, 2012 Inlägg av Ulf Jonsson |
Messier Maraton 2012Rapportera in dina Messier-observationer under våren 2012 i detta forum. T. ex. dag/tid, M-nummer, plats, utrustning. Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
0 | Mar 19, 2012 |
Meteorer under 2012Det finns en internationell organisation för meteorobservationer, International Meteor Organization (IMO). På deras hemsida finns mycket sm… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
4 |
Mar 18, 2012 Inlägg av Magnus Norden |
Astronomiläger för ungdomar6:e nationella astronomiläger för ungdomar blir den 14-15 april på Barnens Ö. Alla ungdomar mellan 14-18 år och som har ett brinnande intre… Startad av Shahid Saleem i Observationer |
1 |
Mar 15, 2012 Inlägg av Ulf Jonsson |
Nybörjar teleskop.Hejsan! Har läst runt lite på forumet och vad jag kunnat förstå är att det här med teleskop är en djungel för en nybörjare som mig. Enda… Startad av Magnus Lindqvist i Utrustningar, tips och idéer |
19 |
Mar 14, 2012 Inlägg av Magnus Lindqvist |
Jonas i LTI dagens nummer av Länstidningen (LT) i Östersund finns en artikel om Jonas Grinde och hans observatorium. Jag gjorde också ett studiebesök… Startad av Ulf Jonsson i Amatörastronomi i media |
0 | Mar 1, 2012 |
Värmland Star Party 2012Under fredag, lördag och söndag (24-26/2) avhölls 2012 års Värmland Star Party (VSP) i Lysvik (mellan Torsby och Sunne, öster om sjön). Som… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
2 |
Mar 1, 2012 Inlägg av Göran Fredriksson |
SAAFs amatörastronomiska prisGrattis Ulf och alla ni andra till nomineringen http://astronet.se/phpBB3/viewtopic.php?t=5733 Startad av Göran Strand i Övrigt |
4 |
Feb 21, 2012 Inlägg av Per Johansson |
Montering av kamera, var?Hej alla! Jag vet inte om detta hamnade i fel kategori nu, om det skulle in i utrustningsdelen kanske...? Nåja, jag är en glad amatör som… Startad av Rikard Stenberg i Astrofoto |
2 |
Feb 11, 2012 Inlägg av Rikard Stenberg |
Nya DSLR från NikonNu börjar det komma information om Nikons nya modell, D4. Den ska ersätta D3 och D3S. Den ska bland annat var bättre i låga ljusnivåer. En… Startad av Ulf Jonsson i Astrofoto |
3 |
Feb 7, 2012 Inlägg av Ulf Jonsson |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom