NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
NSAA i TelescopiumI årets första nummer av Telescopium var det mycket från NSAA medlemmar: - Framsidans foto var taget av Ulf - Min artikel om NSP 10 - Göran… Startad av Per Johansson i Litteratur |
7 |
Maj 12, 2011 Inlägg av Per Johansson |
Messiermaraton våren 2011Våren är som bekant säsongen för att jaga Messierobjekt. Det är då som man kan se flest av dem under en och samma natt. Alla 110 går dock i… Startad av Anders Wettergren i Observationer |
2 |
Maj 5, 2011 Inlägg av Tomas Wikander |
ObservatoriumHej Onsdagen den 13/4 kommer vi att inviga ett "nytt" observatorium i Västernorrland. Observatoriet har varit på plats i sextio år men nu ä… Startad av Hans Jonsson i Observationer |
5 |
Apr 11, 2011 Inlägg av Hans Bengtsson |
Norrsken 110301Gjorde en time lapse film av norrskenet från baksidan av mitt hus i Bergsbyn, Skellefteå: http://www.youtube.com/watch?v=Uaru4iqOfUk Varje… Startad av Per Johansson i Astrofoto |
4 |
Mar 28, 2011 Inlägg av Göran Fredriksson |
Föredragshållare sökes till AstronomilägerStiftelsen Egna Vingar anordnar två nationella astronomiläger varje år (våren/hösten) för ungdomar 14-18 år på Barnens Ö nära Norrtälje. … Startad av Shahid Saleem i Star Party |
1 |
Mar 24, 2011 Inlägg av Ulf Jonsson |
Celestron CGEM monteringStrax före jul inhandlade jag en ny montering. Syftet var att kunna hantera teleskopvikt upp till ca 20 kg. Celestron CGEM uppges klara ca… Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
13 |
Mar 11, 2011 Inlägg av Per Johansson |
SAAF.s broschyr "NATT"Den förträffliga lilla broschyren "NATT", som togs fram i samband med astronomiåret börjar nu ta slut. Det finns inga ytterligare exemplar… Startad av Ulf Jonsson i Litteratur |
0 | Mar 7, 2011 |
Stjärnvisning under norrsken i BodenSom ni redan sett på bilderna var det mycket kraftigt och långvarigt norrsken igår kväll (1/3-2011). Själv var jag uppbokad av en stjärnvis… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
0 | Mar 2, 2011 |
Bokrean 2011Är det någon som har hittat något intressant på årets bokrea? Själv köpte jag idag "Rymden - som du aldrig sett den förut" av Jan-Erik Oval… Startad av Ulf Jonsson i Litteratur |
0 | Feb 24, 2011 |
AstroFest 2011Så är då första dagen av AstroFest över. 8 föredrag om ca 30 min vardera. En fullständig sågning av påstådd aktivitet/förändring på månens… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
1 |
Feb 7, 2011 Inlägg av Göran Fredriksson |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom