NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Meade LXD-75 backlash, glapp, tips, underhåll mmJag köpte nyligen en begagnad Meade LXD-75 montering som jag är nöjd med så här långt och den har en bra kompromiss mellan vikt och stabili… Startad av Erik Berglund i Utrustningar, tips och idéer |
3 |
Okt 18, 2011 Inlägg av Lisette Edgarsson |
Styr Celestronmonteringar trådlöst med spelkotrollIgår hade jag en dag då jag gick igenom min utrustning för att optimera väskor och och uppgradera programvara i min astrodator. Av en slump… Startad av Göran Strand i Utrustningar, tips och idéer |
1 |
Okt 12, 2011 Inlägg av Ulf Jonsson |
NSP 11 erfarenheterSTORT TACK till arrangörerna och föredragshållarna. LYCKA TILL med Cosmo Norr i den form ni nu väljer att gå vidare. Jag vill gärna vara me… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
17 |
Okt 8, 2011 Inlägg av Erik Berglund |
Laserpekare?Nu när mörkret börjar komma, vet någon var jag kan få tag i en sådan här jätte bra laserpekare som många av er hade på förra årets Star Par… Startad av Joakim Laggar i Utrustningar, tips och idéer |
16 |
Okt 1, 2011 Inlägg av Kaj Ole Strang |
Ulf på radion!Ulf hade besök av Vetandets Värld i observatoriet i måndags. Intervjun finns här: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=412 K… Startad av Per Johansson i Utbildning |
3 |
Sep 24, 2011 Inlägg av Ulf Jonsson |
Jupiter och Månen i konjunktion ikväll 16/9Ikväll kommer Månen och Jupiter att befinna sig nära varandra.Det är ett fint fototillfälle där det räcker alldeles utmärkt med "vanliga" k… Startad av Göran Fredriksson i Observationer |
0 | Sep 16, 2011 |
Artikel i Aftonbladet om nyupptäckta planeterJag läste en artikel i Aftonbladet där skriver om nyupptäckta planeter."Vår" Robert Cumming är citerad/intervjuvad.Länk till artikeln:http:… Startad av Göran Fredriksson i Okategoriserade |
9 |
Sep 13, 2011 Inlägg av Göran Fredriksson |
Teleskop/objektiv väskorJag har letat efter nån billig vadderad mjuk eller hård väska till min lilla refraktor med sökare men förgäves. Avlånga väskor som är tillr… Startad av Per Johansson i Utrustningar, tips och idéer |
10 |
Sep 9, 2011 Inlägg av Göran Fredriksson |
DubbelmonteringJag börjar närma mig maxvikten för CGEM (18 kg). Egentligen vilja ha FLT-110 monterad parallellt med ODK-10 men då blir det över 20 kg. Jag… Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
4 |
Sep 5, 2011 Inlägg av Markus Åhman |
Astronet nereVissa av er kanske saknar Astronet.se. Servern har kraschat och Robert har beställt en ny. Under tiden får ni gärna gå in på Cosmo Norrs… Startad av Göran Strand i Astronomi på Internet |
0 | Aug 31, 2011 |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom