NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
DagghuvTill min N11 (som blivit Värmlänning) tillverkade jag en dagghuv av ett liggunderlag. Enkelt, lätt och billigt (de tre viktigaste kraven up… Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
0 | Aug 28, 2011 |
Perseiderna 2011Observerande av Ulf och Markus vid Gussö-obset natten mellan fredag 12/8 kl 2245 och lördag 13/8 kl 0110 gav klent resultat. Det började me… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
3 |
Aug 14, 2011 Inlägg av Göran Fredriksson |
Hemgjord sökareSen jag skaffade en spegellös systemkamera behöver jag nåt att sikta in den med eftersom skärmen inte klarar att visa särskilt ljussvaga st… Startad av Per Johansson i Utrustningar, tips och idéer |
2 |
Aug 12, 2011 Inlägg av Ulf Jonsson |
Ingrid Sandahl har avlidit...Såg idag i Norrbottens Kuriren att Norrskensforskaren Ingrid Sandahl har avlidit. Ingrid var med och föreläste vid NSAAs träff i Kiruna 200… Startad av PEO! Vikström i Övrigt |
2 |
Aug 10, 2011 Inlägg av Per Johansson |
Tips inför Star PartyDetta hittade jag i Celestron CGEM Yahoo Group. Det finns en del där som kan utgöra grund för en egen checklista. Se bifogad fil. Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
1 |
Aug 8, 2011 Inlägg av Per Johansson |
OrionOptics ODK 10"ÄNTLIGEN! Nästan två månader försenat har jag nu fått packa upp min nya ODK 10". Än så länge ser allt bra ut. Tyvärr dröjer det några månad… Startad av Ulf Jonsson i Anders Wettergrens Observationstips |
6 |
Jul 29, 2011 Inlägg av Per Johansson |
STS-135, den sista rymdfärjanIdag ska den sista rymdfärjan, STS-135, skickas upp. Launch time är kl 15.26 (UTC) dvs 17.26 svensk sommartid (SST). Man kan följa eveneman… Startad av Ulf Jonsson i Rymdfart |
0 | Jul 8, 2011 |
Skräp även i rymdenVerkar som det är nedskräpat rejält även strax utanför jorden.http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rymdskrot-nara-kollidera-med-iss_6282242.sv… Startad av Göran Fredriksson i Rymdfart |
2 |
Jun 29, 2011 Inlägg av Ulf Jonsson |
Sommartid är utrustningstid!På sommarn har man kanske en stund över att fila på sin utrustning och göra dom där fixarna som man upptäckte behövdes under kalla vinternä… Startad av Per Johansson i Utrustningar, tips och idéer |
0 | Jun 8, 2011 |
NSP 2011Under NSP 2010 diskuterade vi tid och plats för NSP 2011. Ett alternativ som kom upp var Umeå och Umevatoriet. Tyvärr kommer det inte att v… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
6 |
Maj 31, 2011 Inlägg av Odd Minde |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom