NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Ny sten från rymden, fast denna gång 63500km bort...Jahapp, ny närflygande sten igen. Asteroid 2009DD45 passerade väldigt nära jorden, i astronomiska mått mätt, endast 0.00047 AU eller 63500k… Startad av PEO! Vikström i Observationer |
2 |
Mar 4, 2009 Inlägg av Katja |
SolfilterHar byggt ett solfilter som jag även provat och det var inge problem, det fungerade kanon. På bild nr 1 ser ni att jag har trätt på det på… Startad av Simon Holmberg i Utrustningar, tips och idéer |
1 |
Feb 22, 2009 Inlägg av Cristofer |
Sphinx-montering säljes eller bytesDet här är en omformulerad, tidigare annons. (Jag behåller den 152 mm maksutov-newtontub som jag tidigare tänkte sälja.) Eftersom jag näst… Startad av Per Stymne i Sälja/Byta/Köpa |
0 | Feb 18, 2009 |
![]() RefraktorJag funderar på att skaffa mig en William Optics ZS80II ED APO. Är det någon som har erfarenhet av en sådan? Den ska både användas för foto… Startad av Cristofer i Utrustningar, tips och idéer |
11 |
Feb 13, 2009 Inlägg av Ulf Jonsson |
![]() Min nya sida/bloggJag håller på att göra en ny sida/blogg där jag har mina bilder etc. Titta gärna förbi! http://rymden.wordpress.com/ Startad av Cristofer i Astronomi på Internet |
2 |
Feb 9, 2009 Inlägg av Cristofer |
Fokusering med Hartmann-maskHartmann-mask för fokusering vid fotografering. Jag brukar använda en Hartmann-mask tillverkad av papp med form som objektivskyddet på mit… Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
4 |
Feb 3, 2009 Inlägg av Per Stymne |
Messier Maraton våren 2009Här kommer en ny utmaning på temat Messier Maraton. Reglerna är lite annorlunda än förra gången och lyder som följer: 1) Tävlingen består… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
12 |
Feb 2, 2009 Inlägg av bollkalle_55 |
VariablerHej ! Finns det något intresse i föreningen av att trampa ned i variabelträsket. Det finns ju många intressanta objekt som kan studeras und… Startad av Nils Karlsen i Övrigt |
7 |
Feb 1, 2009 Inlägg av Nils Karlsen |
VäderprognoserDen norska sajten http://www.yr.no/ har en förträfflig väderprognoskarta. Först skriver man min sin observationsort, och när kartan kommer… Startad av Per Stymne i Observationer |
1 |
Jan 30, 2009 Inlägg av Ulf Jonsson |
Kylans inverkan på HEQ-5 ProJag har haft problem med att monteringen till mina refraktorer, HEQ-5 Pro går trögt i kyla. Problemen börjar redan vid ca -10C och vid -17C… Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
6 |
Jan 28, 2009 Inlägg av Ulf Jonsson |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom