NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
STS-126På grund av dåligt väder i Florida avser man landa Endevour ikväll, ca 2120 SNT. Det hela kan följas i direktsändning på: http://www.nasa.g… Startad av Ulf Jonsson i Rymdfart |
0 | Nov 30, 2008 |
NASA TVInte 100% astronomi men tillräckligt med rymdteknik för oss intresserade. Fantastiskt att man kan sitta och följa verksamheten i realtid på… Startad av Ulf Jonsson i Astronomi på Internet |
0 | Nov 17, 2008 |
Meteorit lyste upp himlen...En meteorit lyste upp himlen i Norrbotten nu i helgen. Den syntes från många olika platser på jorden, bilden är från Australisk TV där mete… Startad av PEO! Vikström i Observationer |
12 |
Nov 17, 2008 Inlägg av Göran Fredriksson |
LandskapssupernovaPå Populär Astronomis hemsida har Robert Cumming frågat olika föreningar vilken supernova man tycker bäst om. Se länken Populär Astronomi… Startad av Ulf Jonsson i Objekt |
0 | Nov 6, 2008 |
Norrsken 29 oktoberIgår kväll var jag ute för att ta en titt på himlavalvet och kring 22.20 tiden på kvällen så kom norrsken vandrande från norr. Var verklige… Startad av Simon Holmberg i Observationer |
1 |
Okt 30, 2008 Inlägg av Ulf Jonsson |
PodcastJag brukar lyssna på podcastsändningar om astronomi. Endera lyssnar jag direkt från datorn eller då laddar jag ner föreläsningen och lyssna… Startad av Ulf Jonsson i Astronomi på Internet |
1 |
Okt 27, 2008 Inlägg av Börje Öman |
Okular till saluJag har tre okular som jag aldrig använder och därför vill sälja. Det är tre stycken Meade Super Plössl. 32 mm, 26 mm och 9,7 mm (Series 40… Startad av Ulf Jonsson i Sälja/Byta/Köpa |
1 |
Okt 27, 2008 Inlägg av Börje Öman |
Annan användning av stativetSamma stativ som jag använde till ETX-90 (Laserline) visade sig gå bra att använda till ett dator- och tillbehörsbord. Jag tillverkade bord… Startad av Ulf Jonsson i Anders Wettergrens Observationstips |
1 |
Okt 24, 2008 Inlägg av Simon Holmberg |
Observationer i månljusJag genomförde två observationer i helgen, trots kraftigt månljus för att demonstrera för tre kamrater. Den första observationen var med N1… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
0 | Okt 20, 2008 |
Tillbehör Celestron Nexstar 11 GPSJag har knåpat ihop en del tillbehör till min N11 som framgår av bifogade bilder. 1) En daggkåpa av svart liggunderlag, förstärkt vid tele… Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
3 |
Okt 10, 2008 Inlägg av PEO! Vikström |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom