NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Fältmässig kartaJag tycker att de flesta kartor blir opraktiska i fält. Texten är ofta väl liten för gamla ögon i svagt rött ljus. Ofta skriver jag ut från… Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
11 |
Jan 28, 2009 Inlägg av Per Stymne |
Då var det dags för en sten från rymden igen...Vid 20 tiden igår kväll så lystes himlen upp av en meteor. Många ringde till räddningstjänsten och den som enligt DN fick svara på frågan o… Startad av PEO! Vikström i Observationer |
6 |
Jan 18, 2009 Inlägg av PEO! Vikström |
Rymdskolan i dagens NSD(nätet)...Idag har NSD på nätet en artikel om friskolan Malmen, Rymdgymnasiet. Intressant läsning och kul eftersom flera elever var med på NSP08 i hö… Startad av PEO! Vikström i Övrigt |
2 |
Jan 9, 2009 Inlägg av PEO! Vikström |
StrömförsörjningJag har tidigare använt 12 V, 7Ah, blyackar för strömförsörjningen. Nu visar det sig att HEQ-5Pro drar ganska mycket ström, särskilt i kyla… Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
0 | Dec 20, 2008 |
Julklappstips???Jag kan konstatera (men inte värdera) att på Akademibokhandeln i Luleå finns en bok på svenska som heter Astronomica. Ett stort och tungt (… Startad av Ulf Jonsson i Litteratur |
2 |
Dec 10, 2008 Inlägg av Simon Holmberg |
Mini Messier MaratonJag har lagt in en utmaning till Mini Messier Maraton sista helgen i november under "Events". För den som antar utmaningen och vill ha hjäl… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
17 |
Dec 8, 2008 Inlägg av Ulf Jonsson |
NSAA i mediaNu har NSSA börjat sin stapplande färd i media. Första artikeln är skiven av Elisabet Nordebo för en lokal skift i Älvsbyn. Den beskriver b… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
1 |
Dec 8, 2008 Inlägg av Ulf Jonsson |
Hubble advent calenderJag har kanske en stor del av mitt barnasinne kvar men jag kan inte rå för att jag absolut älskar julkalendrar! Gissa om jag då blev glad n… Startad av Sandra i Astronomi på Internet |
2 |
Dec 8, 2008 Inlägg av Ronnie Levin |
Är Överkalix på väg att bli först???Kolla vad som kanske är på gång i Överkalix: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4029907 På tiden att någon annan än amatöra… Startad av PEO! Vikström i Ljusföroreningar |
9 |
Dec 2, 2008 Inlägg av Sandra |
Böcker om astronomi och rymdfartHär kommer en tråd för att diskutera böcker med anknytning till vårt intresse. Jag har ovanan att köpa på mig böcker, särskilt om astronom… Startad av Ulf Jonsson i Litteratur |
8 |
Dec 1, 2008 Inlägg av Ulf Jonsson |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom