NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
NSAA - North Sweden Amateur Astronomers
Sortera med avseende på: Visa
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Stort stativ för litet teleskopJag hade en gång en Meade ETX (90 mm). För att få behaglig observationsställning tillverkade jag en träplatta och monterade plattan på ett… Startad av Ulf Jonsson i Utrustningar, tips och idéer |
0 | Okt 7, 2008 |
2" vinkel till saluJag har en 2" vinkel (Meade) med gänga till salu. Passar även Celeston med 2" gängfattning. Konverterare till 1 1/4" medföljer. Pris enligt… Startad av Ulf Jonsson i Sälja/Byta/Köpa |
0 | Okt 7, 2008 |
KategorierNotera att jag just lagt upp ett antal kategorier att använda vid diskussioner så att vi kan behålla en viss struktur på den här sidan när… Startad av Ulf Jonsson i Förbättringar av hemsidan |
1 |
Okt 5, 2008 Inlägg av Ulf Jonsson |
Varning för kreditupplysningUnder Google annonser till höger på detta forum finns med jämna mellanrum en länk där det står: "Hur kreditvärdig är du?". Företaget Notara… Startad av Patric Johansson i Övrigt |
0 | Okt 5, 2008 |
NSAA Stjärnträff / Star Party 2008Planeringen har nu börjat för en första stjärnträff inom ramen för detta nätverk. Inriktningen är en månfri helg under tredje kvartalet i å… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
28 |
Okt 4, 2008 Inlägg av Ulf Jonsson |
Anmälan till NSAA Star Party 2008Arbetet med ett program för NSP 08 (Norrland Star Party 2008) fortskrider. Ambition och omfattning är naturligtvis beroende på uppslutninge… Startad av Ulf Jonsson i Star Party |
20 |
Okt 3, 2008 Inlägg av Ulf Jonsson |
Rymdavtal med Japan...Rymdstyrelsen har tecknat ett avtal med Japan: http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4213245 PEO! Startad av PEO! Vikström i Rymdfart |
1 |
Okt 2, 2008 Inlägg av Ulf Jonsson |
Rapport från NSP 2008Så har jag varit på mitt livs första starparty som genomfördes på Höghedens flygplats utanför Älvsbyn. Deltagarantalet var över alla förvän… Startad av Patric Johansson i Star Party |
9 |
Sep 29, 2008 Inlägg av Ulf Jonsson |
Uppdatering av hemsidan igen...Har uppdaterat min hemsida igen, läs och kommentera. http://amatorradioastronomy.no-ip.org/ PEO! Startad av PEO! Vikström i Radioastronomi och radio-observationer |
15 |
Sep 22, 2008 Inlägg av PEO! Vikström |
ObservationsrapporterTrots halvmåne och massor av störande ljus monterade jag upp min N11 på balkongen i kväll (Alt/Az-montering). Tanken var att få FIRST LIGHT… Startad av Ulf Jonsson i Observationer |
0 | Sep 20, 2008 |
Välkommen till
NSAA - Norra Sveriges AmatörAstronomer
Registrera dig
eller Logga In
Här finns länkar till samarbetspartners jag kan rekommendera.
© 2025 Created by Ulf Jonsson.
Drivs med tekniken bakom